Tidernas kryssning och en ångestladdad lördag.

Fredagen kom fort. Började dagen hemma hos Helge med lite kaffe, White Russians o öl. Suverän frukost!

Smugglade in en massa öl så man hade lite o dricka på bussen. Sist så blev vi nekade. Säkra före det osäkra, som man säger.

Och det gick ju fint som fan.



Lunchade lite snabbt.


Väl framme vid hamnen, så lämnade vi in väskor o allt sånt. Gick iväg till "bögbåten" som ligger en bit ifrån. Drack bärs! Höjdpunkten där var nog fan när Capi skulle hjälpa en servitris att lämna in tomglas på en bricka, och han tappar typ allt över barbordet. Tummen upp där!

Sen när vi kom tillbaka till terminalen o skulle glida in på båten så får inte Capi komma in! "Har du mamma eller pappa med dig?" frågar den där fula jävla töntvakten. Jävla oflyt! Med tanke på att han kom förbi vakterna när vi lämnade in väskorna o allt sånt. Efter mycket om och men så fick vi tag på skjuts till honom iaf.

Chippade in i hytten o drack en varsin öling. Smet upp till Tax freen o köpte en låda Gin Long, en låda Karuh, 6 Smirnoff, rulle snus och en liter Famous. Tillbaka till hytten o duscha!

Drog sen till närmaste hak och beställde in halva baren. Typ det sista jag minns är att Helge kommer med en stor jävla bricka med tequila. -Efter det är allt blankt! Som ett förbannat A4 papper.




Vaknade på ett kallt betonggolv. På en säng bredvid ligger en snubbe o snarkar. Säng är att överdriva, det var en upphöjning från golvet. Utan madrass. Med ett jävla hål i golvet som man kan göra sina behov i.
Nån liten torkad blodpöl bredvid oxå.
På väggen står det med stora bokstäver; "ARRESTEN CINDERELLA". -Suuuuveränt tänkte jag!
Märkte att jag hade mobilen i ena strumpan. Så den smugglade man ju in snyggt.
Tog upp den o kollade senaste SMS o sånt. Hade skrivit "Snälla! Kom ner o fråga efter mig. Dom behandlar mig som skit. Arresten Cinderella" till Helge. Haha Och till Chrille hade jag skrivit "Hjälp".
Härligt.

Efter några timmar att man vaknat till i skallen så vaknar snubben. Satt o snackade lite ett tag. Trevlig snubbe fan. Sen helt plötsligt öppnar dom dörren och säger "Thomas Penn" med en sån där vidrig jävla finsk brytning. "Ja, föfan" säger jag o krånglar mig upp på fötterna.

"Du kan komma ut nu". Tack o lov tänkte jag! "Kommer du ihåg vad du gjorde igår?"
"Ja, och jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag var ett sånt jävla pain in the ass igår". Hehe Kommer ju för helvete inte ihåg ett piss. -Skit samma. Fick ju komma ut från den där jävla hålan så.
"Du går o lägger dig i hytten direkt nu, annars åker du in här igen".
Jaja, självklart sa jag.
Letade mig tillbaka till hytten o väckte Chrille o berättade om min historia. Helt sjukt fan!
Vi drog iväg o köpte varsin macka o öl.




Efter några timmar så träffade vi på en polare till snubben som jag delade cellen med. Så jag frågade såklart varför han åkte in där. Det var tydligen misshandel. Och han hade setat på kåken 14 år för mordförsök o en helvetes massa jävla skit! Stabil kille.

Det var dags att åka hem. Och sjääälvklart glömmer man halva hytten! Lämnade kvar Smirnoffarna, whiskeyn och snuset. Jävla piss! Menmen.

Blev lite party även på lördagkvällen. Fast jag var mer i sängen o halvsov hela kvällen. Men det kom en del folk o ville festa iaf.


Blev pizza och film hela denna söndag. Skönt som fan det!
Jag rekommenderar starkt filmen "Grotesque". Störtskön rulle! Men ett hett tips är att inte äta nåt till den.

Kommentarer

  1. tack för att du håller tummarna för lilla herbert! Hahhaa. nu verkar han må bra iaf :) kul att du läser min blogg, för jag läser din ;D ha det gött du thomas ! pussochhej

    SvaraRadera
  2. Hahahha men de känns ändå som du har glömt o berätta hälften.. Fan va mycket de kan hända på 24 timmar asså! Pösss ditt svin! Sandriii

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen